Τρίτη 2 Νοεμβρίου 2010

Για πολλοστη φορα χθες βρεθηκα αντιμετωπη με την ερωτηση:"Νιωθεις περισσοτερο Ελληνιδα ή Κολομβιανη?".Η σκεψη και η απαντηση, η συνηθης..."Τιποτε απο τα δυο."Απο μικρη σκεφτομουν οτι στην πραγματικοτητα δεν ανηκω σε καμμια απο τις 2 εθνικοτητες παροτι αμφοτερες διεκδικουν την παραμονη μου,την ψηφο μου και τη γνωμη μου για τις κοινωνικες αλλαγες.Οραματιζομουν μια χωρα στην οποια θα υηρχαν παιδια οπως εγω,με διπλη υπηκοοτητα που να μην χρειαζεται να ανηκουν καπου κ να χρειαζεται να παιρνουν θεση υπερ της μιας καταγωγης ή της αλλης.Οχι οτι δεν νιωθω μερος ενος γεωγραφικου συνολου με ο,τι παραδοσεις,συνηθειες και νοοτροπια κουβαλαει,αντιθετως!Γεννηθηκα και μεγαλωσα στην Ελλαδα ,ευτυχως για μενα σε πολυ καλες συνθηκες,προλαβα την εποχη της φιλοξενιας και της συμπονιας του Ελληνα προς τους μεταναστες...με εξαιρετικη αντιμετωπιση γιατι σε αντιθεση με τα "Αλβανακια" , ανηκα και ανηκω ακομα κατα τους Ελληνες σε κατι που το συμπαθουμε γιατι φερνει εναν αερα εξωτικο.Το θεμα ομως ειναι οτι δεν ειμαι ΜΟΝΟ αυτο!!!!Οπως και ολα τα παιδια μεταναστων στη χωρα μας.Κουβαλαμε εστω και ασυνειδητα μια κουλτουρα και ενα υποβαθρο που μας κανει να βλεπουμε τα πραγματα απο μια 3η σκοπια,να νιωθουμε οτι ανηκουμε παντου και πουθενα ή μαλλον ν οτι ανηκουμε στο "Παγκοσμιο Ανθρωπινο Χωριο".Τα ακουμε και απο τις δυο πλευρες...να διαφυλαξουμε την ιστορια,τις παραδοσεις,να παταξουμε τους εχθρους της πατριδας,να φανατιστουμε για την ελευθερια μας,να αποδειξουμε με καθε τροπο κ καθε κοστος ποσο υπερεχει η μια μας ταυτοτητα της αλλης(της φτωχης,της μιζερης,της υποαναπτυκτης...)!Γιατι ομως ολο αυτο?Ειμαστε οι πρωτοι που αντιλαμβανονται οτι η τυχη ή την ατυχια τους εξαρταται απο τις συντεταγμενες στις οποιες γεννηθηκαν και οτι τα συνορα ειναι απλα νοητες γραμμες που διαφυλασσουν τα οικονομικα συμφεροντα των χωρων. Και ομως ειναι θεμα που προκυπτει πανευκολα σε συζητησεις τις καθημερινοτητας και ειναι ικανο να διαταραξει ακομη και τον πιο φιλησυχο κατα τα αλλα συνομιλητη...Ο οποιος συνηθως δεν μπορει να καταλαβει οτι δεν αρνουμαι καμμια απο τις δυο "πατριδες" και μακαρι να ηταν στο χερι μου να αλλαξω ολα τα ασχημα που προκυπτουν(που σαν μοναδα οσο και οπως μπορω το κανω!),νιωθω ενεργο μελος και το δηλωνω με τη ψηφο μου,το ενδιαφερον μου για τα κοινα αλλα σε καμμια περιπτωση με δεος απεναντι στους "Ηρωες του πολεμου"που φροντισαν αν ειμαι σημερα ελευθερη(δεν υφισταται καλος πολεμος,πως λοιον βαζω ταμπελα ηρωα σε καποιον που πρωτοστατει σε αυτον?).Αν δεν ηταν αυτοι ,θα ηταν καποιοι αλλοι και αν δεν ημουν σημερα ελευθερη εδω,θα ημουν καπου αλλου υπο αλλες συνθηκες.Την πατριδα μου την κουβαλαω μεσα μου κ ειναι ολα οσα θελω πραγματικα να χω μαζι μου,ολα οσα θελω να ανηκω και οχι οσα μου επιβαλλονται με εμβατηρια,σημαιες,εθνικους υμνους και ρουσφετια.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου