Σάββατο 18 Δεκεμβρίου 2010

Βurbuja(!)

      Burbuja ελληνιστι φουσκαλα αποκαλεσε την Ελλαδα η Αλεσανδρα, η βραζιλιανα συγκατοικος μου...Προσπαθουσα να της εξηγησω ποσο ξενοι ειναι ακομα οι "ξενοι" στην Ελλαδα ορμωμενη απο τα περιστατικα που μου περιεγραφε η μαμα μου στις αρχες του 80...Εκανε βολτα με την επισης μαυρουλα φιλη της στον Πειραια και οι περαστικοι τις ρωτουσαν αν ειναι βαμμενες μαυρες οπως ο Βουτσας στην ταινια που παριστανει τον υπηρετη(!).Η κουβεντα ξεκινησε απο το πως αντιμετωπιζονται οι μεταναστες στην Ευρωπη.Ακομα και στα πλεον "πολιτισμενα" κρατη ,αν και απεναντι στο νομο οι εγχρωμοι και παντως ειδους ξενοι ειναι ισοι ουσιαστικα δεν ειναι.Ποιος θα ξεχασει τις ρατσιστικες υποθεσεις περυσι στη Γαλλια απο τους ακροδεξιους?Πως να το κανουμε,η Λατινικη Αμερικη βιωνει τις επιμειξιες εδω και αιωνες.Οπως λεει και ενας απο τους καθηγητες μου η κατακτηση της Λατινικης Αμερικης απο τους Ισπανους εγκειτο οχι στην πετυχημενη στρατιωτικη πολιτικη τους αλλα στο οτι πηδουσαν "ο,τι κινειται" (οπως λεει χαριτολογωντας...) και συνεπως κερδιζαν εδαφος μεσω των απογονων τους.Συνεπως εδω και αιωνες  ενας μαυρος,ενας ασπρος και ενας μιγας στη Λατινικη αμερικη ειναι ενα και το αυτο στη συνειδηση των αλλων!Αντιθετα στην Ευρωπη θα περασουν πολλα χρονια ακομα για να συμβει το ιδιο.Ακομη και στην Ισπανια οπου οι μεταναστες απο τη Λατινικη Αμερικη και οχι μονο,ειναι πολυ συνηθισμενο φαινομενο αντιμετωπιζονται σαν πολιτες β' και κατω κατηγοριας.Ειναι οι χαμαληδες,οι εργατες,οι καθαριστριες,οι ταμιες...ειναι οι ανθρωποι που εισπραττουν βλεμματα περιεργειας και φθονου οταν καταλαμβανουν υψηλες θεσεις.Πριν κατηγορηθω για προκαταληψη θα εκφρασω αυτο που βιωνω εγω εδω...Τα εξωτερικα μου χαρακτηριστικα παραπεμπουν καθαρα σε Λατινοαμερικανα και οχι σε Ελληνιδα.Αυτα λοιπον ειναι που κανουν τους συμφοιτητες μου να με αντιμετωπιζουν σαν φτωχο συγγενη μεχρι τη στιγμη που θα μαθουν οτι ειμαι Ελληνιδα οποτε ανεβαινω στα ματια τους...Τα ιδια χαρακτηριστικα κανουν τους πωλητες να με κοιτανε σαν υποψηφια κλεφτα μεχρι να δουν την εεληνικη ταυτοτητα που επιβεβαιωνει τα στοιχεια της καρτας τραπεζης μου στο ταμειο.Ο μυθος που θελει τους μεταναστες στην Ευρωπη να ζουν σε ουτοπια διαψευδεται και με το παραπανω!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου